• يکشنبه ٨ مرداد ١٤٠٢-٢٢:٢٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٢٢٣
امانی:14-165

هشدار درباره پایمال شدن حق کارکنان شهرداری تهران/ نباید شهردار تهران اعضای هیئت مدیره صندوق ذخیره را انتخاب می‌کرد

عضو شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری تهران با انتقاد از اینکه اعضای هیئت مدیره صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران را که ماهیتی مستقل دارد، شهردار تهران انتخاب کرده است، گفت: این موضوع ایراد حقوقی دارد و باعث پایمال شدن حق کارکنان خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، ناصر امانی گفت: در اواخر دوره دوم شورای شهر، لایحه‌ای برای تأسیس صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران به شورا آوردیم. آن زمان شهرداری سه استراتژی در راستای حوزه منابع انسانی داشت که عبارت بود از امنیت شغلی، کمک به حل مشکل مسکن کارکنان و ثروت‌سازی برای کارکنان. در بخش ثروت‌سازی دو کار انجام شد که یکی خرید سهام بانک شهر برای کارمندان شهرداری و دیگری تشکیل صندوق ذخیره کارکنان بود. این صندوق بعداً که بانک شهر تشکیل شد با سرمایه کارکنان پنج درصد سهم بانک شهر را خرید؛ یعنی علاوه بر این که شهرداری 10 درصد سهام بانک شهر را داشت، پنج درصد هم صندوق ذخیره کارکنان با سرمایه پرسنل سهامدار بانک شد.

وی افزود: در تاریخ 29 آذر 1400 به شهرداری تهران تذکری دادم و گفتم صندوق ذخیره کارکنان یک شخصیت مستقل حقوقی است یا به تعبیری بخش خصوصی تلقی می‌شود و احکام هیئت مدیره این صندوق نباید توسط شهردار تهران صادر و امضا شود و این در آینده برای شهرداری و صندوق مشکلات حقوقی ایجاد می‌کند. هفته گذشته مجمع بانک شهر برگزار شد و بانک مرکزی رسماً به بانک شهر نامه زد که صندوق ذخیره کارکنان در این مجمع حق رأی ندارد چون وابسته به شهرداری تهران است و استنادش هم احکامی است که شهردار تهران برای اعضای هیئت مدیره این صندوق صادر کرده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تأکید کرد: برابر قانون بانک مرکزی درست می‌گوید و نهادهای عمومی غیردولتی می‌توانند حداکثر 10درصد سهام یک بانک را داشته باشند. آنها می‌گویند صندوق وابسته به شهرداری است و مستقل نیست و سهامش 15درصد شده و آن پنج درصد دیگر حق رأی ندارد. در جلسه مجمع هفته پیش بانک شهر این حق رأی را از صندوق گرفتند و اجازه ندادند صندوق در رأی گیری شرکت کند؛ همان چیزی که پیش بینی می‌کردیم و تذکری که حدود دو سال قبل در اوایل این دوره به شهرداری دادم که صندوق یک مجموعه مستقل است و با پول کارکنان شهرداری تشکیل شده و این سهام با پول کارکنان شهرداری خریداری شده و سعی کنید استقلال این صندوق را حفظ کنید؛ اما به این توجه نکردند و الآن دودش دارد به چشم کارکنان شهرداری تهران می‌رود.

امانی گفت: نگرانم که منهای حق رأی، این پنج درصد سهام کارکنان شهرداری از طریق صندوق هم به خطر بیافتد و لذا از شهرداری تهران می‌خواهم به سرعت مانع پایمال شدن حق کارکنان و از بین رفتن این سهام صندوق ذخیره در بانک شهر شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: